Med tiden kanske man vänjer sig vid tiden.


Förra helgen var det ju omställning till vintertid, hej och hå och in i mörkret för att ingen ska gå miste om den fulla upplevelsen av ärkeskitmånaden november. Ahem. I alla fall. Jag vaknade upp på söndagsmorgonen och upptäckte att alla klockor i min närhet -- iPhonen, dvd:n, datorn, Hs mobil -- ställt om sig automatiskt till vintertid.

Och man kan tänka att det är bra.
Att det är praktiskt att klockorna och tiden ordnar upp det där omställandet sinsemellan utan att en annan behöver lägga sig i. Och då tänker man fel - hur besviket är det inte när man laddat för den dagen på året då klockrna garanterat ska gå fel och så går de rätt? Att jag inte fysiskt fick ställa om klockorna själv ledde till att jag kände mig blåst på den där extratimmen och konspiratoriskt misstänker att den kanske avskaffats i smyg. En besparingsåtgärd i statsbudgeten. Vafan, jag sov ju, de kan ha stulit en timme eller två for all I know. Nu himlar ni med ögonen, men kom igen och bevisa för mig att den inträffade då, va va?

Mm-hmm. Där fick ni allt så ni teg.



Kommentarer
Postat av: Jon

Du har rätt. Konspirationen är ett faktum. Inte underligt att jag känner mig så jävla trött varje morgon...!

2010-11-07 @ 18:09:10
URL: http://thym.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0