Varför droger inte hör hemma på arbetsplatser.


Det är november. November är nästandecember och i december är det jul. Okej. Jag kan sträcka mig så långt att förlåta CocaCola för att de trycker upp God Jul! på sina etiketter redan nu. Visst, vi är är inihelsike långt från både gott och jul, men man vet ju aldrig hur lång tid läsk-eländet står och dammar på någon hylla i en Ica-butik och vips så är det juligen. CocaCola har ju dessutom a) tomte-färgerna, b) en tradition av intensiv julmarknadsföring, c) en välodlad urban myt om att ha varit skapare av tomtefar själv, så det må vara förlåtet.

Men alltså... Detta:

Två pluspoäng ur marknadsföringssynvinkel för den synnerligen originella idén att försöka förvandla ett Pringles-chips till en ren.

Tio minuspoäng ur alla andra synvinklar för att försöka lansera chips som julmat med hjälp av ett sour cream & onion-chips förklätt till ren, utrustad med ett cocktail-bär till näsa samt lökringar och en domherre i fejk-hornen.

Nej. Innan ni lanserar Sour Cream & Onion & Reindeer-smaken ser jag inte poängen.


Kommentarer
Postat av: J

Hahohihi eller hur det låter när man skrockar. Well put.

2010-11-20 @ 19:32:42
URL: http://grenfeldt.com
Postat av: Jon

Cocacola skall icke förlåtas.

Glöm inte att det är tvärtom - tomten har Coca-colas färger. Tomten var grön innan Coca-cola.



Chipsen var rakt igenom en fadäs.

Förfärande. Men de kommer gå plus tack vare alla white-trash-konsument-äckel.



Ja, Anna, jag ska ta en oxe nu och lägga mig och bli folkmild till imorgon, jag lovar.

2010-11-21 @ 21:43:58
URL: http://thym.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0