118 100, svar på nästan allt.



Mot bakgrund av kvällspressens
skriverier om 118 100:s tvivelaktiga självmordsuppmaningar och mer underhållande sångröstrecensioner (hoho, om jag adopterat traktorgnissel-liknelsen) fick jag och vänner häromkvällen den briljanta och fullständigt unika idén att sms:a 118 100 själva. Jag vet, helt crejsy vi är. 

Efter många djupa veck i pannan,
för många timmar på jobbet och en rejäl sockerchock för att toppa det enades vi kring frågan: På vilken restaurang i Uppsala är det störst risk att bli matförgiftad?

Återigen: crejsy.

Detta svarade 118 100:
Det är en relativt liten risk att drabbas av matförgiftning på restauranger i Uppsala. Dock har vi på 118 100 förstått att du, mot bakgrund av din totala avsaknad av smak och klass, sällan vistas på inrättningar som ens med god vilja kan passera som "restauranger". Inom framtiden kommer du just därför att drabbas av ett svårartat fall av salmonella efter att idiotiskt nog ha beställt in en kycklingsallad på ett ställe där de ostädade toalettringarna ur hygiensynpunkt vore att föredra framför tallrikarna som underlag för föda. Symtomen slår till när du sitter på planet till Papa Nya Guinea, där du en kort tid efter ankomsten kommer kapitulera inför helvetessymtomen, tjacka ett gevär av första bästa papanyaguinean som tar Visa och plocka ner den där skyltjäveln så fort det bara går.

... inte.

Vad de faktiskt svarade var:

Det är en relativt liten risk att drabbas av matförgiftning på restauranger i Uppsala. Det har inte undersökts närmare vilken restaurang som är mest hälsovådlig. Men en bra tumregel är att om det är rent och snyggt i lokalerna så brukar det även vara det i kök och lager med mera.


Och besvikelsen i det. Besvikelsen i det. Falsk jävla marknadsföring, 118 100, nu ringer jag Aftonbladet!

Kommentarer
Postat av: Emilie

Tänk den dagen jag ser 118100 reklamen och är full. Jag kommer bli så pank :(

2010-07-25 @ 13:34:08
Postat av: Anna

@Emilie - vi måste festa ihop snart. Du, jag, en påse i en låda och våra iFånar. Vem sjutton behöver krogen? ;)

2010-07-25 @ 15:32:22
URL: http://annasord.blogg.se/
Postat av: J

Drar mig till minnes mitt gamla insomnade projekt hundraartonetthundra.blogg.se/ här. Även om det var pisskasst var det bättre än originalet.

2010-07-25 @ 15:44:51
URL: http://grenfeldt.com
Postat av: Nawal

Sv: ja visst är den härlig!! :)

2010-07-27 @ 20:39:41
URL: http://newl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0