Jag ger er på förhand: OS-ursäkterna


  • Vädret var för dåligt (den klassikern sitter aldrig fel)
  • Dräkten gick sönder
  • Banan var feldragen
  • Det var förkylningen/den gamla skadans fel
  • Allt är skidvallats skitvallats fel
  • De som är bättre är förmodligen dopade, hela bunten
  • Orättvis och partisk domarjävel
  • Utrustningen failade
  • Dessa jävla kanadensare kan inte organisera en tävling

O
bServera att uteblivna OS-medaljer aldrigaldrigALDRIG är svenskens fel. Som vi vet vinner Sverige hela OS, åtminstone innan OS. Att det sedan är andra saker som går snett kan naturligtvis aldrig skyllas på svensken eller att denne helt enkelt var sämre än konkurrenterna. Nej! Det är ju för den förlorande svensken, på något sätt alltid Orättvist.

Innan pojkvän eller annan sportfanatiker skickar en fatwa på mig för landsförräderi, kan jag ju förtydliga att jag inte säger att svenskar är sämst (grattis Kalla, grattis Ferry) eller att det aldrig finns olyckliga omständigheter (ACO som hölls gisslan av funktionären). Jag anser blott att en av höjdpunkterna med OS är att höra medias 'dunk-på-bröstet-vi-är-bäst-i-världen' följas av bortförklaringar som är olika variationer på  "förlåt att jag är sen fröken, det var motvind i korridoren".

Vad säger ni – ska vi tillsammans med denna lista, Aftonbladet och Expressen spela bingo under resterande OS? Först till 9 vinner en utprintad krönika av Lasse Anrell som säger att alla som är bättre än svenskarna är dopade.
(Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren).

Kommentarer
Postat av: Jon

Klockrent !!



"förlåt att jag är sen fröken, det var motvind i korridoren"



Pang pâ rödbetan alltsâ!

2010-02-18 @ 22:31:21
URL: http://thym.blogg.se/
Postat av: J

Agreed. Och sen verkar alla ändå tycka att det är helt okej att komma på sjuttondeplats, typ "han slog personbästa, otroligt bra åkt!" när det enda det uttalandet defacto bevisar är att personen i fråga inte ens är topp femton i världen trots att den slår pb. Hade jag varit så dåligt hade jag fan inte ställt upp i os.

2010-02-19 @ 09:08:27
URL: http://enentreprenors.blogg.se/
Postat av: sunshine

mo ha ha ha ha ha ha!!!



men det är så synd om dessa storstjärnor ändå... :( fast ursäkterna kan man gott skippa.

2010-02-19 @ 11:02:49
URL: http://sunis.blogg.se/
Postat av: Lena

Jag är definitivt på när det gäller bingon!



Angående Anrell-krönikan du länkade till, så vill jag bara citera "Hon trodde inte sina öron när Wolfgang Pichler efter andra skjutningen berättade att hon var nia. Hon trodde att hon var i ledningen." -- så vadå, de andra ÅTTA var också dopade menar han?

2010-02-20 @ 00:52:45
URL: http://ochlena.blogg.se/
Postat av: Jon

Klart de var Lena. Klart de var ;)

2010-02-20 @ 21:44:54
URL: http://thym.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0