Hej, jag heter bloggen och jag är vanskött.


Tänkte jag skulle ge er en bild över vad jag pysslat med under senaste tiden när jag o-bloggat intensivt. Eftersom jag trots allt går ekonomprogrammet och tar varje chans att låta omgivningen lida för det, tar vi det med utgångspunkt i siffror:

200 = stycken GLIMMA jag burit hem från IKEA. Höst skall med värmeljus fördrivas.
5 = kaffekoppar om dagen har jag snittat under tentapluggperioden.
10 = dagar utan att ha sett solen.
1000 = sidor ekonomistyrning jag pluggat in.
0 = av ovanstående sidor som faktiskt dök upp på tentan.
5 = sidor, okejdå, fem sidor som jag kanske hade nytta av på tentaeländet.
10 = uppskattningsvis det antal år denna delkurs förkortat min livslängd med.
3 = olika Ben & Jerry's-smaker i min frys just nu.
12,9 = kronor som gått till annat än mat denna månad (avkalkningsmedel för toaletten).

Övriga saker jag började räkna på men inte hade mental styrka att slutföra:

- antal konsumerade Marabou Dark Mint-chokladkakor
- antal olästa blogginlägg
- antal gånger mackor agerat substitut för middag, och
- antal vänner med vaga minnen om att de känt någon som hette Anna... Hanna? Sanna?

Kommentarer
Postat av: emilie

Hej! Vem är du? Jag tycker jag känner igen den här bloggen men jag vet inte.. Hmm. Aja, trevlig blogg. Kolla gärna in på min så kan du vinna fin fina priser.

2009-10-20 @ 09:49:58
URL: http://solbarn.blogg.se/
Postat av: J

Men hur gick tentaaset då?? =)

Kvantifiering är modern till all glädje.

2009-10-20 @ 10:19:55
URL: http://enentreprenors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0