En kort reflektion appropå karriärplanering:


Konstaterande:
Empiriska studier visar att en dag med 10 timmars intensiv shopping i hufvudstaden de facto gör mig mindre trött -- mentalt och fysiskt -- än en dag med motsvarande tid ägnat åt PM-skrivande.

Reflektion:

Utifrån detta, borde jag överväga ett byte av inriktning på liv och studier? Vad sägs om "ekonomie kandidatexamen med inriktning ornitologi och fågelekologi"?

Kursen riktar sig till dig som är nybörjare och syftar till att ge en grundläggande artkunskap av våra svenska fåglar med en fördjupning. Undervisningen sker huvudsakligen i fält och i projektform. Kikare måste medtas. Undervisningen sker på kvällstid och går att kombinera med heltidsarbete.

Med målet att bli den nästa fru Anka.

Kommentarer
Postat av: Jon

Jag kan bli din Kalle!

2009-10-28 @ 17:41:38
URL: http://thym.blogg.se/
Postat av: J

Only in halmstad. Annars är det väl bara ganska naturligt att man blir trött av de äckliga siffrorna, medan man blir pigg av den friska shoppingluften.

2009-10-29 @ 23:06:35
URL: http://enentreprenors.blogg.se/
Postat av: johanna wi....

Det är ju inga bilder i böckerna...det är klart man blir trött ;)

Jag saknar bilderböckerna från mina tidiga år! Lärorikt och lättsamt! Hoppas de inför bilderböcker i kurslitteraturen snarast! Observera att bilder på grafer, tabeller och liknande, inte räknas! :) haha

Kraaam

2009-10-30 @ 10:08:28
URL: http://hurjagleverlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0