Och tack SMHI, för löftet om snö till helgen.


Midhöstnattens köld är hård här uppe i Dalarna, åtminstone mot någon som bara för någon vecka sedan promenerade till skolan i sandaler, utan jacka. -3 grader ute just nu, burr. Invirad i täcke och filt sitter jag i sängen och funderar över om det inte är dags att casha in på den där växthuseffekten nu. Jag tycker jag borde ha samlat ihop tillräckligt mycket koldioxidutsläpp från flygresor, köttätande och allmänt koldioxidlösaktigt leverne för att kunna lösa in dem mot någon liten temperaturhöjning? Nej? Häpp. Bara att fortsätta med raggsockorna och högenergiförbrukning och tänka att man gör en långsiktig insats för att framtida generationer ska slippa frysa.

Kommentarer
Postat av: Nawal

Ja, kylan och vintern kan vi inte undgå tyvärr... :( Om vi inte reser bort då förstås.

2009-10-03 @ 05:50:37
URL: http://newl.blogg.se/
Postat av: Emilie

ÄNTLIGEN! ÄNTLIGEN! Jag vill se snö! Min mor skvallrade om en vit beläggning i skogarna igår. UNDEBRART!!!

2009-10-04 @ 07:39:42
Postat av: Anonym

Ibland är du bara för omtänksam :)

2009-10-15 @ 19:55:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0