Triumf! (Eller: varför jag dricker en måndagseftermiddag)


Sedan i morse var det givet hur denna måndagseftermiddag skulle sluta -- med ett stort glas vin, antingen att fira eller för att dränka sorgerna över uteblivet sommarjobb i. Nu sitter jag här med ett glas kvarblivet Valborgs-vin (tro det eller ej) och tackgodegud firar med mig själv. Firar notsomuch jobbet i sig -- same old, same old -- utan ATT jag överhuvudtaget har ett jobb i sommar och som tiderna är är det sådant man får fira. Och vafan, pengar är pengar, varifrån de än kommer. Plus den lilla detaljen att jag som jobbat hela somrarna sedan jag var 15 med största sannolikhet skulle bli tokschizofren efter en veckas osysselsatthet. Win-win alltså.

Mora i sommar igen alltså. Känns... stabilt ändå. Fråga mig igen om sex veckor och svaret är nog ett annat. Men just nu... just nu är det stabilt för mig och mitt vin.



Kommentarer
Postat av: Sophie

Lämna mig här, bara gör det! Jag har en känsla av att jag och Mr. Bryggan kommer lära känna varandra bra denna sommar, du får ta och komma ner och göra oss sällskap någon fredag ;)

2009-05-04 @ 18:04:36
Postat av: Emilie

Välkommen välkommen!



Jag förbered balkongen till oss! :D

2009-05-04 @ 18:08:00
Postat av: J

Va ere för kneg?

2009-05-05 @ 21:03:05
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Karro

om gubsen/tantsen är bråkiga är det bara att ringa.. kommer med min vattentraktor och kyler ner dem ;)

2009-05-06 @ 13:07:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0