You! I wanna take you to a gay bar!



Tills i helgen hade jag levt nästan 22 år utan att besöka en gayklubb. Efter i lördags vet jag vad jag missat. Fia och jag hamnade, lite hastigt och lustigt, på gaybaren Gretas i Göteborg. Och det blev helt otippat en av de Absolut Roligaste Utekvällarna någonsin, alla tänkbara kategorier. Stämningen -- åh, stämningen var helt oslagbar, jag har aldrig upplevt en så avslappnad och välkomnande attityd på något annat uteställe. Blandningen av människor var störtskön, från vanliga medelålders Svensson-par till fullt uppklädda transor. Och musiken! Abba, schlagers, disco, Spice Girls...  Glöm min kopp te, det var en hel förbannad tebutik.

Fia och jag blev snabbt adopterade av de coolaste bögarna på dansgolvet och vi förlät dem nästan för att vara så snygga, charmiga, välklädda och gay (men ofrånkomligen: what a f-ing waste...). Att stå på ett fullknökat discodansgolv och dansa järnet med ett gäng bögar och sjunga You are the dancing queen återfinns nu på topplistan över de mest fullkomliga ögonblick i mitt liv.

Att återvända till verkligheten och skolan idag var väl ingen schlager direkt. Men jag har åtminstone numera Spotify, och det hjälper.*


*Förtydligande för mina äldre ouppdaterade läsare: Spotify är då alltså ett slags gratis musikprogram, inte något man testar sig för på ungdomsmottagningen. Lika bra att förtydliga innan några rykten startar.

Kommentarer
Postat av: J

You! Lets start a war! Start a nuclear war!

2009-03-03 @ 08:32:54
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Ine

I KNOW! Länge leve!



När jag var i Brighton hamnade jag på en helt underbar liten gaybar där besökare plus bartender puschade mig att sjunga Abba karaoke. "You just GOTTA sing ABBA!" Helt fantastisk kväll. Blir nostalgisk när jag läser detta.



Angående filmen: jag kanske inte föll pladask för La vie en rose, men jag uppslukades definitivt av Marion Cotillards storhet. Det är hon som gör filmen. Slumdog Millionaire måste jag se! Tack för tups, nu är jag ännu mer pepp.



Trevlig lördag!

2009-03-07 @ 09:40:34
URL: http://inemaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0