Tisdag 21 juli 2009: Förvirrat.


Efter ett 14 timmars-mördarpass (observera: bildligt talat, alla hade puls när jag lämnade bygget för en timme sen) med gamlingar nonstop är jag en blandning av svårt förvirrad och hög på ångorna från handsprit. Huvudet är en enda röra av dillsås, piller, sänggrindar, Allsång på Skansen-hits och stödstrumpor. Så här i efterhand är jag inte helt säker på att det var Britt-Arne jag stoppade om i sängen och kompostpåsen jag lämnade i soprummet, eller tvärtom.

Ni får ursäkta
, men nu ska jag lägga mig i ett varmt bubbelbad och söva de sista fungerande hjärncellerna med ett glas förbannat välförtjänt vin. Om jag inte går vilse på vägen till badrummet.

Kommentarer
Postat av: Sophie

Jag vet exakt vad du menar... "Driftgruppen till 800" blev en av mina hälsningsfraser idag när jag svarade i telefonen på jobbet. Thai Airways-killen blev nog lika förvirrad som jag blev när en man ringer och frågar om han ringt rätt (felanmälan, och jag svarar jajamensan) och han förklarar att hans mamma som bor på långhundravägen XX har haft en trasig lampa i hallen en väldigt lång tid...

2009-07-21 @ 23:49:58
Postat av: Sophie

Jag förstår hur du känner dig... Jag svarade "driftgruppen till 800" på jobbet idag när det var en kille som ringde. Han blev nog lika förvirrad som jag blev då en man ringde och frågade om han kommit rätt (till felanmälan- jag svarade jajamensan) och han berättar om sin mamma som bor på långhundravägen XX och har haft en trasig lampa ute i hallen en länge tid...

2009-07-21 @ 23:52:56
Postat av: sophie...för tredje gången

hmm...nu kom ju båda upp. så typiskt. Den försvann ju. jaja :)

2009-07-21 @ 23:53:32
Postat av: Ine

Ja visst är det spännande! Elfsberg-mysteriet. Undrar om det är fler som lagt märke till hans intensiva färg? Det var nå'såoerhört.



ÅH, dessa dagar... Det är okej att inte ha huvudet med sig efter såna pass. I bland undrar man om man verkligen är mänsklig. Eller om man inte är åtminstone lite Fantomen.



Kram!

2009-07-22 @ 12:18:56
URL: http://inemaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0