Baby shower & diaper cake!




Ikväll har Emilie och jag roat oss -- i ordets sanna bemärkelse -- med att göra (baka? bygga? konstruera?) en diaper cake. En blöjtårta, alltså, för en sådan har de amerikanska hemsidorna i pastellfärger lärt oss att man ska ha när det vankas baby shower. Man bygger alltså en "tårta" av blöjor och dekorerar/fyller den med presenter till babyn*. Fascinerande. Måhända ser den inte precis riktigt alls ut som i instruktionsvideorna på YouTube, men uj vad vi är stolta över vår tjusiga tårta ändå!

* För er som vet vad Emilie säljer på fritiden, kan jag påpeka att det blåa som sticker upp ur tårtan inte är något annat än korken på en nappflaska. För tydlighetens skull.

Kommentarer
Postat av: Emilie

Tack, för en trevlig kväll! ;)



Haha.

2009-07-15 @ 00:35:38
Postat av: Ine

Men GUD så kreativt! Och KUL!!!

For who? :)

2009-07-15 @ 23:26:11
URL: http://inemaria.blogg.se/
Postat av: sunis

mucho fint! muchoo!!!

2009-07-16 @ 14:35:36
Postat av: Hanna

Haha!

Jag är imponerad Anna! :P

Måste faktiskt säga att jag blir riktigt sugen på att testa att göra en sån där tårta själv. Det kanske ska bli mitt första designprojekt på Beckmans, kommer du och hjälper mig? annars? något nytt där uppe i skogarna? puss puss

2009-07-18 @ 10:56:29
URL: http://frokendesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0