Konsten att inte tentaplugga.


Har varit lite bloggstiltje på sistone, jag vet. Jag tentapluggar. Lögn. Förvisso har jag tenta comin' up comin' up, det var tyvärr sanningsdelen i det hela. Men jag pluggar inte. Jag kan inte. Eller tvärtom: jag kan. Jag kan mer än de 10 av 25 poäng jag behöver för att bli godkänd på tentan och därmed få VG i Företagsekonomi-kursen. Vilket är en jävligt knepig sits att vara i, ska jag säga er, när man är van vid att hårdplugga in i det sista. De senaste dagarna har jag inte gjort annat än nån gammal tenta (för syns skull) och jävligt många varv på den halsduk jag håller på att sticka. Har till och med repat upp den ett antal gånger för att den inte ska bli klar så fort.

Utan att överdriva kan jag säga att jag räknar timmarna tills tentan är över. I skrivande stund befinner vi oss T-minus 39 timmar. Sen på fredag kväll ska det firas att Fek-kursen går i graven, med middag, ABBA Singstar och tentafest. Niceness. Att jag sen inte kan ta en ton om så en livstidsförbrukning av Mulberry-väskor stod på spel gör bara det hela mer spännande. Jag sjunger inte. Senast jag sjöng inför folk var nog i tredje klass när jag var Lucia och jag är tämligen säker på att de lyckades dölja de värsta skadorna med en kör i bakgrunden. Det får helt enkelt bli kameraförbud i dörren och döda alla vittnen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Snygg halsduk!

Sjung järnet nu =)

2009-01-14 @ 20:55:37
Postat av: Anonym

Jag vet inte riktigt.



Kanske det är såhär kossorna känner det när de står inne i ladugården hela vintern? Vi kanske kommer hoppa likt dem under årets första springa-runt-på-gräsmattan-picknick?

2009-01-15 @ 17:29:56
Postat av: Jon

Den förra kommentaren var från mig. =)

2009-01-15 @ 17:30:51
URL: http://thym.blogg.se/
Postat av: Emilie

Tentaplugg ska jag försöka förbjuda här i Sverige när jag blivit president.



Praktiken är på avdelning.. ehm.. 50! tror jag! :P VIlken koll! Njurar, hjärta och lungor samt sömnutredningar! Jag ska akta mej för sömngångare!

2009-01-16 @ 10:45:47
URL: http://solbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0