En tidig recension av år 2009:


"Kallt". Det är det omedelbara ordet som trillar in i huvudet när jag fnular över år 2009 hittills. -24,3 visade termometern igår innan jag kröp ner under mina två täcken med duntofflor och dubbla lager pyjamasar. Utetemperaturen, alltså. Inne ligger det väl runt nollan.

Isoleringen som följer av kylan har inneburit att äventyren fem dagar in på året varit något begränsade. Jag har sett Wall-E (så söt!), utkämpat blodiga familjestrider i När då då?, nästan klarat When You Were Young på Expert-nivån i Guitar Hero och blivit superduperduktig på koncernredovisning. Jag även slagit fast att Lady Gagas "Poker Face" är årets -- dvs de senaste fem dagarnas -- bästa låt. Oklart egentligen exakt varför den tilltalar mig, men jag misstänker koppling till att den spelats i festliga, glada sammanhang ute på lokal och mitt undermedvetna därmed associerar den till lite tjolahejtjolahoppsansa.

På onsdag börjar skolan och allvaret. Nu ska jag äta creme caramel, om inte pappa eldat upp den med bunsenbrännaren i köket.

Kommentarer
Postat av: J

Amatör, jag började idag ^^

2009-01-06 @ 14:06:55
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Jon

Verkar som att du är kompatibel för 2009 =)

Du hinner med grejer du bruden!



Ok - låt oss orakla lite nu:

Vad tror du kommer att bli år 2009:s största grej för dig så här på förhand? Sväva ut lite nu - chocka mig!

2009-01-06 @ 17:44:57
URL: http://thym.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0