Helgen har börjat.


Så var det helg, tugga och svälj. Jag har firat genom att reafynda reasynda två tröjor jag verkligen, verkligen ville ha (det kallas "slow shopping" enligt källan till visdom Damernas Värld; att köpa färre saker men bättre kvalité). Min bästa tid är nu, sannerligen, jag älskar att nosa upp fynd på rea. Lågkonjunkturen fungerar här till min fördel -- butikerna sänker priserna mer än vanligt på fler märken än vanligt, och det är samtidigt färre kunder i butikerna. Happy days.

Vidare är fläskkarré tinad till middag och det ska göras både vitlökssmör och vitlöksdressing till salladen. Vitlöksöverdosen tjänar två syften; det är både gott OCH det kan förhoppningsvis ta kål på eventuell ondsint smitta då magsjuka tydligen går. Doften skrämmer ju bort alla andra så varför inte bakterierna också, liksom. Dessutom ska jag tentaplugga hemma mest hela helgen så jag kan glatt sitta och stinka för mig själv i vitlöksångorna.

Ikväll kommer jag inte titta på Let's Dance. Så om ni ringer mig efter åtta-draget och hör musik i bakgrunden är det alltså inte Let's Dance, nej, det är något helt annat. Så, nu vet ni det. Trevlig helg på er.


Kommentarer
Postat av: J

Haha inte särskilt.. Eller.. Ja du kunde varit längre ifrån, men också bra mkt närmare. Allt är ju som bekant relativt.



Dessutom kommer vitlöks"doften" att skrämma bort eventuella personer med vinterkräk också =)



Och trevlig helg på dig själv!

2009-01-09 @ 17:04:28
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Annika

Hej! Ja de är verkligen fina! men

tack för infon om armbanden. För dessa hundringar förväntar man ju sig att kvaliten ska vara bra.

Då är vi två som kommer plugga oss igenom helgen, ska börja på KTH på måndag.

Adios!

2009-01-09 @ 18:34:50
URL: http://annikalofberg.blogg.se/
Postat av: J

Ja, de omnipotenta fejsboksgrupperna ja! Hitta en skön igår, "Stoppa alla hemskheter" där dom har samlat allt som går att protestera mot, och gör det.. rätt skön =)

2009-01-10 @ 13:32:04
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Jon

In denial



Så... Var Let's dance bra då söta du?

^^

2009-01-12 @ 16:35:15
URL: http://thym.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0