Fullt ös rastlös.


Anna is the name and rastlös is the game. Jag har myror inte bara i brallorna, utan i hela kroppen inklusive huvudet. Skrev dugga (mini-tenta) i förmiddags, nailade den, men lika rastlös och halvstressad är jag för det. Kollar vad det skulle kosta att skaffa en söt liten bil, funderar på ny dator, överväger att renovera om bloggen, vill åka till värmen och nu i eftermiddags började jag kolla på resor till New York. Jag har den där alkohol-löser-inga-problem-men-det-gör-fan-inte-mjölk-heller-känslan, fast med Uppsala Sverige och Utomlandet. Eller snarare: Vardagen och Något Annat.

Och det lustigaste är att jag inte vet varför. För det är ju ingenting som är fel, ingenting i mitt liv jag är direkt missnöjd med. Jag hoppas innerligt att det bara är någon övergående hormon/mittiutbildningen/tjugoettårochniomånaderslivskris eller något som ingen brytt sig om att berätta om, och inte att det är så här livet ska vara. Rutiner. Ställa väckarklockan. Betala räkningar. Ica Buffé-tidning. Matlåda. Allvädersstövlar. Lågkonjunktur. Gråslask. Kvart-i-fem-Ekot. Livet peakar på fredagar när det är Let's Dance och man gjort veckans kap på Konsum - ta-två-Scotch-Brite-svampar-och-betala-för-en.

För er som inte sökte upp närmsta bro av lämplig hopp-höjd efter dessa vardagsångest-drypande rader, ni kan ju höra av er om ni vill haka på en enkelbiljett till Thailand med tomma resväskor eller starta upp ett hotell för gatuhundar i Brasilien. Tills dess sätter jag mitt hopp åt att hitta meningen med livet i Göteborg nästa vecka. Finns den där ska jag jävlar i min lilla låda hitta den.


Kommentarer
Postat av: Jon

Vi verkar fortfarande befinna oss i den där sirapsflaska du och jag. Mörk sirap. Mörk "i-landsproblems-och-handlingsförlamad-rastlöshets" sirap, vill säga.



För en relativt problemfri vardag smakar ju å ena sidan sött - som sirap. Men när man vill ut genom den klibbiga flaskhalsen för att se lite mer av Livet så är det så mycket kvack omkring en som reducerar ens försök till slupmässiga runtsimmanden i den kaloririka kvasiknäcken.



Kanske är jag bara dramaqueen?

Eller är jag äpple och du päron i vår härliga problemsmmoothie?



Min gissning:

Vi kanske är två frukträd som går och längtar efter att få slippa vinterns tyngd på de sovande grenarna, för att istället få sola i en fruktig sommartango?



Fruktigt sött - utan sirap.

2009-02-16 @ 16:31:33
URL: http://thym.blogg.se/
Postat av: Jon

Om inte så kanske du borde göra mig tjänsten att ringa Sätertaxi AB



=D

2009-02-16 @ 16:34:16
URL: http://thym.blogg.se/
Postat av: Emilie

Jag tror att en redig fylla kan starta om hjärnan rejält ;)



2009-02-16 @ 17:41:26
URL: http://solbarn.blogg.se/
Postat av: Hanna

lilla vännen då, de låter allt lite eländigt. Känner likadant. Fy fan va jag bara vill sticka någonstans... vet inte vart men men :P



Alkohol löser inga problem, men de kan iaf göra en riktig jävla skit kväll lite roligare! Tro mig jag har testat. själv. en söndagkväll. en flaska, själv. en söndag. och jag började efter klockan 21.

Samtidigt gjorde jag konst i form av kollage, Jag hade riktigt roligt faktiskt.



Vi ska självklart hitta på något snart!

Vi får ringas!



puss puss

2009-02-16 @ 22:46:46
URL: http://frokendesign.blogg.se/
Postat av: J

Vinterdepp, det blir garanterat bättre när knopparna brister och man kan dricka öl i en park!

2009-02-18 @ 08:14:34
URL: http://kreftans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0