Gå inte för nära, hon kan sparkas. Och bitas.


Som en fortsättning på detta inlägg:
Jag läste nyss innehållsförteckningen för det där anti-PMS naturläkemedlet (jag läser alltid bipacksedlar, sen leker jag bingo med biverkningarna). Den aktiva ingrediensen är tydligen munkpeppar och som den Google-nörd jag sätter ära i att vara fick jag förstås lov att kolla upp det.

Jag citerar den första träffen:
Som namnet antyder så har munkpeppar använts av munkar för att hjälpa dem till avhållsamhet. Det fungerar lika bra på hästar som på munkar. Vanligare är ändå att ge krånglade ston munkpeppar. Ston som överbrunstar, är ilskna, griniga eller allmänt svårhanterade brukar svara bra på munkpeppar.

De efterföljande sökträffarna är i princip olika varianter av samma text om munkpepparns förmåga att få bukt med ilskna ston. Fatta att jag ska äta munkpeppar så inihelvete. Jag menar... allmänt svårhanterad. Vilken fantastisk karaktärsbeskrivning. 

Kommentarer
Postat av: Emilie

TUGGA TUGGA TUGGA, så håller jag tummarna ;)

2009-08-28 @ 13:15:03
Postat av: J

Det skulle man vilja ha i cv-profilen =)

2009-08-28 @ 13:55:32
URL: http://enentreprenors.blogg.se/
Postat av: ine

Så vi skall mao inte bli förvånade om du snart överväger att gå i kloster...?



Förvisso har jag vid flertalet tillfällen faktiskt funderat på om det inte är rätt gemyt att vara nunna. Vad är det man missar med avhållsamhet, liksom?

2009-08-28 @ 16:48:17
URL: http://inemaria.blogg.se/
Postat av: Jon

Haha! Jag har fått min dagliga humorkvot och mer därtill =D

2009-08-29 @ 23:16:55
URL: http://thym.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0