Jordgubbar, fest och bajsattack.


Mumsar just nu på lunch bestående av mjölk, grädde och årets första -- och förvånansvärt goda -- jordgubbar. Spanska, tror jag, men jag bryr mig inte så mycket om var de kommer ifrån så mycket som att de hamnar i min mage.

Ikväll vaknas stor inflyttningsfest hos Nina och John i deras studentlägenhetstrea. Eller stor fem-månader-efter-inflyttning-fest, om man vill peta i tekniska detaljer. Skitsamma. Det här kommer bli precis hur kul som helst. Alla kommer vara där -- till och med hufvudstadsbor flyr stock-holmen för att åka på ekonomsafari, det vill säga Hanna. Som jag förresten ska ner på stan nu och möta vid stationen, och lika bra är väl det för jag inser just att min finurliga tanke jagbaramåstebloggaom är komplett bortblåst.

Lämnar er med en bild från veckans glassätning i solskenet nere vid Fyrisån. På bilden har vi ingen aning om att vi en kort stund ska bli bajs-attackerade från luften av en måsjävel med dålig mage. Tack och lov också med taskigt pricksinne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0