Kost-ovetare.


Företagsekonomi A är en poppis kurs. Den består av cirka 300 studenter, varav ca hälften från Ekonomprogrammet. Resten är ett plock av olika folk som läser det som en del av sin utbildning eller som en fristående kurs. Folk har kort sagt väldigt olika ursprung, men nog blev vi lika förvånade som vår handledare under uppropet i seminariegruppen (bestående av 20 personer), när det ploppade upp människor (läs: tjejer) som en efter en förklarade att de kom från Kostvetarprogrammet.

Följande konversation utspelade sig:
Lärare (intresserad): "Vad läser man på Kostvetarprogrammet då?"
Kostvetare I: "Alltså, ja, vi läser ju mycket... om näringslära och så."
Lärare: "Jaha ja." Paus. "Ja men... vad handlar det om då?"
Kostvetare II: "Jomenalltså mycket om kalorier och sådant."
Kostvetare I: "Och vi har läst en massa om nutri...nutriti...nutri..."
Kostvetare II: "Nutrition!"
Kostvetare I: "Nutri... nutrition ja!"
Kostvetare II: "Ja och så lagar vi mycket mat!"
Lärare: "Jaha." Paus. "Okej... vem är nästa på listan?"

Jag ställer frågan Lena och jag så ofta ställt oss: är det fördomar om det är sant?


Kommentarer
Postat av: J

Skapliga storleksskillnader du, vi är 25 pers på hela ekonomprogrammet =)



Jag kollade faktiskt upp kostvetar i våras när jag sökte runt å de ska ju läsa fek A för att kunna starta eget som kostrådgivare å PTs å sånt.. tur man inte hamna där då =)

2008-09-02 @ 09:59:50
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Emilie

Hur skulle kostvetarna har svaret då för att få ett godkänt svar? :P



2008-09-02 @ 11:10:09
URL: http://solbarn.blogg.se/
Postat av: shine

HAHA. Undrar om de klarar programmet. XD (nej, nu är jag ond men vafan, det där var ju kul!)

2008-09-02 @ 11:51:35
URL: http://thwart.blogg.se/
Postat av: Anna

Emilie: Är mest fascinerad av hur man kan studera något i två år och sedan inte kunna uttala det. Men vad fan, fråga mig om 1,5 år och jag kanske inte kan uttala företagsek... företaks.... företagsekonomi!

2008-09-02 @ 18:21:58
URL: http://annasord.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hon får ju fan 100 hp för att vara dum:P

2008-09-03 @ 18:59:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0