Första skoldagen.


Idag är det back to school som gäller. Skolväskan är packad, blyertspennorna vässade och kläderna prydligt framlagda. Kolla inte på tiden det här inlägget är postat -- kolla inte då sa jag! -- men jag skyller allt på det lilla mysiga husspöket som tassar runt i lägenheten (det är alltså Sofia) och utövar dåligt inflytande på mig. Ja, och sedan att jag gärna låter det utövas på mig hör ju inte riktigt hit. Vem vill liksom sova när man kan sitta med varm tekopp och tända ljus och dissekera livet på molekylnivå?

Klockan tio är det upprop för Företagsekonomi A. Det heter förstås inte upprop, utan Introduktion, men jag hoppas lite i hemlighet att de tragglar igenom alla 250-någonting namn i Hörsal 3. Jag vill liksom ropa mitt Ja! så att de vet att jag faktiskt är där, även om jag kommer utan en förälder i handen, nytt bänkpapper och rosa gympapåse med hästhuvud på. Jaja. Saknat skolan har jag verkligen gjort under sommaren så det ska bli jätteskoj att komma tillbaka. Kom ihåg det sistnämnda, för chansen finns att jag behöver påminnas framöver.


PS. New York-rapport kommer. Har dock insett att ett enda inlägg med största sannolikhet skulle kraschlanda blogg.se's server så vi tar det i små pedagogiska delkapitel. Det finns foton att underhålla er till 2011, så inget skäl till oro. Men natti natti nu.

Kommentarer
Postat av: J

Ja just ja du var ju också ekonomon ^^ Riispekt jabbadabba

Just ja, lycka till såklart

2008-09-01 @ 09:59:52
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Emilie

Saknat skolan..



Anna, när ska vi få in vett i dej?

2008-09-01 @ 10:44:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0