Vem har tatt min penna?


Min blå understrykningspenna är borta.

Inte kanske information som har samma betydelse för mänskligheten som till exempel Rosettastenen. Men utan min blå penna kan jag omöjligen fortsätta plugga, eftersom jag kommit till kapitel 5 och kapitel 5-plutten jag klistrat dit är blå och kan jag inte färgkoordinera med understrykningsfärgen som jag gjort med alla andra kapitel, ja, då blir det inget läsande... och nu snabbspolar vi förbi det där stadiet när ni retar mig för mina knäppa idéer -- det är de som gör mig speciell, remember? -- och konstaterar att jag sitter här och bloggar istället. Känns det bra för er? Det känns bra för mig.

Vad kan jag säga om min dag? Eh... jag fick tårta och kaffe i skolan, det var bra. Vi gillar företags-suck ups. Bla bla bla redovisning bla bla bla grupparbete bla bla bla handla mat bla bla bla laga mat bla bla bla plugga bla bla bla och nej, roligare än så var det nog faktiskt inte.

Och nu är jag sjukt kaffesugen. Men om jag reser mig upp och knatar ut i köket nu innebär det att jag måste lyfta blicken från de cirka femton kvadratcentimeter runt boken på skrivbordet och då kanske jag skulle hitta pennan, hemska tanke. Säkrast att sitta kvar här med fixerad blick och skriva meningslös blogg tills Färjan börjar och jag med gott samvete kan lämna mitt skenpluggande till fördel för lite gammalt hederligt föraktande av mina medmänniskor. That never gets old, håhå. 

Kommentarer
Postat av: J

Faktiskt, även om jag nog aldrig kommer att bli tagen på allvar =/

Heter det inte överstrykningspenna? =P Om man bara ska stryka under räcker det väl med en vanlig penna?

2008-10-06 @ 21:00:23
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hej! Tack för att du tittade in. Än har jag faktiskt inte kommit på en belöning.



Visst har man sina små egenheter när man pluggar. Jag får oftast för mig att jag måste renskriva allt på datorn även om det tar mig år och dar, nu i helgen renskrev jag anteckningar från en bok som vi snart har till en tenta, det blev bara 21 sidor.. snacka om att övergöra det..:9

2008-10-06 @ 21:30:00
URL: http://snake101.blogspot.com
Postat av: J

Mmm fan i helvete det är mkt nu =/ men det finns en chans att det lättar upp den 25/10. From 26e är man sedan fucked igen

2008-10-07 @ 15:51:17
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Elina

Färjan. Var det bra eller? Missade ju!!

2008-10-08 @ 09:13:33
URL: http://tankarisweetvalley.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0