I got soul, but I'm not a soldier.



Oh, the things tusen kronor will get you.


Idag har vi lämnat in en organisationsplan på närmare tjugo sidor och så här i efterhand vet vi fortfarande inte egentligen vad en organisationsplan är. Vi har skrivit den på mindre än tre dagar, vilket inte beror på lathet utan att det var den tid skolan tyckte vi behövde. Jag håller inte med skolan men det jämnar nog ut sig ska ni se, för skolan håller säkert inte med oss angående uppgiften. Det är viktigt att ha balans i sitt liv, minsann.
 
Min dag kryddades ytterligare med lite härlig snålblåst och -- ohyes -- kallt duggregn för att jag riktigt skulle känna mig i kontakt med min joie de vivre medan jag spenderade en tredjedel av det återstående studiebidraget på studielitteratur, kryssade mellan militanta pensionärer med bulldozer-rollatorer på ICA och vinglade hem på min röda fara med total obalans mellan bok- och matkassarna på styret. Livet är verkligen mindre än tre ibland, eller hur Lena? <3

Näe, vet ni. Jag vill gå på Killers-konsert, förälska mig, bli rik och emigrera till varmare breddgrader. I valfri ordning. Tills dess får jag nöja mig med livets peakar i form av Wii-boxning på blodigaste allvar i vardagsrummet iförd mjukisbyxor med For Reasons Unknown i full blås på stereon. Kunde vart värre, kunde vart värre...


Kommentarer
Postat av: J

Det kunde alltid varit värre, alltid. Utom om man bor i typ sudan och hela ens familj har mördats efter ett liv av svält, förtryck och orättvisa och man själv ska under macheten om några ögonblick. Men å andra sidan kan man iaf säga att det inte kunde varit värre då ^^

2008-10-28 @ 15:31:57
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: shine

ja... kunde vara värre... som att sitta inne hela lovet och stirra in i datorn och inte veta hur man ska hemtentan... (ryser)



Undrar om ni (du?) blir svettiga av Wii-boxning? (jag bara undrar).

2008-10-28 @ 16:57:49
URL: http://thwart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0