Tråk. Tråk. Tråk. Tråååk...


I morgon (onsdag) har jag tenta klockan 9-12. Organisering och organisation handlar det om. Jag har örnkoll på alla tidigare tentafrågor som lagts ut. Det innebär troligtvis att jag kommer sitta som ett fån i morgon på tentan och undra vad alla frågor handlar om, eftersom jag fortfarande inte lärt mig att exempelfrågorna inte berör det viktigaste, utan exakt det som inte kommer på tentan.

Efteråt ska vi schläpa våra sorgliga tentamosade själar ner till valfri nation, äta lunch och försöka återta lite hjärnkapacitet innan vi börjar med organisationsplanen som ska vara inlämnad på tisdag nästa vecka. Vi är allihop lite modstulna just nu. Arga på systemet och lack i allmänhet på livet och hösten och lönen i form av otack istället för CSN-pengar. Jag vill göra något men vet inte riktigt vad eller hur. Så istället har jag nu suttit i två timmar och lärt mig alla Afrikas länder. Med största sannolikhet har det knuffat ut någon tentakunskap jag haft nytta av i morgon, men å andra sidan vet jag för första gången i mitt liv exakt var Guinea-Bissa och Burundi ligger. Alltid något.

Ni vet redan att jag avskyr hösten. Jag ondgör mig gärna, ofta och högljutt över fulruttna löv, snålblåst, gråa skyar, regn och skor som läcker in. Men sanningen är den att min främsta anledning att hata hösten är att den sänker mig. Humör, lust, energi, inspiration... de är nere på rött, för att prata Sims-terminologi.

Vet inte exakt vad jag vill ha sagt men det är nog något slags ursäktande av bristen på blogginlägg på sistone... och kanske framöver. Har ni någon inspiration får ni så gärna bidra med den. För mig känns det som att vardagsinläggen blir ointressanta, eller är ni beredda att ta dem i brist på annat? Vad vill ni läsa om? Alla förslag beaktas, jag lovar.

Kommentarer
Postat av: J

Kör på bara, du är alltid rolig och bra när du skriver! =)

Hade faktiskt tenta på exakt det där idag, gick prima, så det lär det ju göra för dig med eftersom du med största sannolikhet är smartare än jag...

Men ett stort Lycka Till iaf! =)

2008-10-22 @ 00:46:58
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Anonym

Anna, vi vill veta vad du gör vad du tänker.

Massa ironi uppskattas;)

2008-10-22 @ 00:52:52
URL: http://savarna.blogg.se/
Postat av: J

Förresten: An organization is a system of consciously coordinated personal activities and forces. /Chester Barnard.



Use it. Vassegoa

2008-10-22 @ 00:58:44
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Jon

Gå på en konsert med levande musik!

Var på en igår kväll, en sångerska och olika kompande pianister musicerade.



Det bästa jag har gjort på länge! Jag blev så inspirerad! Det är mitt bästa tips för stunden.

Och klassisk musik finns ju lite här och där i kyrkorna.. Ofta gratis, till fattiga studenters stora lycka ;)



Kram

2008-10-23 @ 16:32:43
URL: http://thym.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0