Torsdag 23/10 -08.


Idag var... är en typisk ekonomstudent-dag, och med typisk menar jag stereotypisk. I skolan vid 10 för att diskutera och planera grupparbete om organiseringen av vårt fiktiva företag (vilket i praktiken innebär cirka 50% skolarbete och resten skvaller, kvällsplaner, klädångest och andra viktiga omvärldsfrågor). Hem, skriva någon timme om företagets juridiska form, klädångesta -- vilket är där jag befinner mig just nu -- och sedan ge sig av (trampandes på cykel förstås) till Luthagens livs, studenternas vattenhål, för att inhandla onyttigheter till kvällens tjej-förfest. Sen utgång på Stocken -- Stockholms nation -- runt 21-tiden för torsdagsutgång, där rykten gjort gällande att större delen av Ekonomikum kommer att befinna sig.

Jupp -- definitivt stereotypt, men skoj. Livet känns lättare när tentan är avklarad (fram tills 6 november när domen faller säger jag att det gick bra) och i morgon kommer CSN-pengarna. Runt tolvslaget förväntas därmed anstormning i baren av hoppfulla studenter som chansar på att transaktionen sker 00.00 piiip.

Kommentarer
Postat av: Anonym

låter som att du får en trevlig torsdags kväll :) kram

2008-10-23 @ 22:37:24
URL: http://frokendesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0