Likviditet rimmar på sket.


Hej bloggen, här var det dött.

Min ursäkt är att jag levt totalt vilt IRL heeela helgen. Jag och kalkylboken alltså, fy sjutton, vad som helst kan hända. Och idag -- blunda nu mamma och pappa -- har det gjorts en ÅRSBUDGET komplett med investeringsbudget, finansieringsbudget, driftskostnads-budget, produktkalkyl, kritisk omsättning, resultaträkning och balansräkning. (Svar: Ja, det enda syftet med att lista dem här är naturligtvis att Få Det Att Låta. Du-uh!). Jag skulle själv vara imponerad beyond belief om jag bara hade en susning om vad vi faktiskt gjort. Vilket bara gör det mer intressant att alla siffror gick ihop efter 7 timmars räknande.

Fråga inte mig.

Nu ska jag läsa ett kapitel om förhållandet
mellan resultat och verksamhetsvolym, dubbelkolla seminarieuppgiften inför i morgon, dricka en kopp te och discobowla lite i vardagsrummet med Wii:et och Pink på högsta volym (i mp3-spelaren, som den hänsynsfulla granne jag är). I exakt den ordningen. Not.

Kommentarer
Postat av: .Westerdahl

gick siffrorna ihop så fuskade du undermedvetet nånstans, man går alltid back, sånt är livet!

nära gissning btw, det var WDP ;) haha

2008-11-18 @ 17:33:26
URL: http://www.erikwesterdahl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0