Ljus fest i val.


 

Hur många av er känner igen Buckingham Palace när det är mörkt?
Ingen utifrån den här bilden hoppas jag, eftersom det här är Uppsalas Universitetsaula. De kör något slags projekt här i stan nu i november, "Ljusfestival", som går ut på att belysa en massa landmärken i stan för att uppmuntra folk att ut och promenera och se sin stad i nytt ljus och känna sig trygga om nätterna och visa ljuset i staden även under de mörka månaderna. Eller nåt. Personligen tror jag de hade pengar över i någon budget som skulle försvinna innan årsskiftet och någon som ville leka elektriker.


Valvet vid Skytteanum hade också pyntats med ljus. Och det är väl skoj att de hitt' på nåt -- av principskäl är jag för allt som lyser upp i det här jävla höstmörkret. Dagarna är snart så korta att man får passa sig för när man blinkar på förmiddagarna, för gör man det vid fel tillfälle hinner det mörkna igen. Mummel mummel emigrera mummel tråkigt mummel oinspirerat mummel växthuseffekten tar för lång tid på sig.

Idag har jag förresten inte gjort ett jota. Absolut ingenting som bidragit till eller kommer förvaras till framtiden. Inte skapat något. Inte gjort något. Inte pluggat något. Inte ens byggt ett Sims-hus eller spelat Mario Kart. Nu när jag tänker efter har jag faktiskt ingen aning om vad jag gjort med all tid, men trevligt var det.

Kommentarer
Postat av: Sophie

Det är bra Anna!! Jag har gjort exakt samma sak...ingenting! :) (det brukar ju tydligen gå bäst då, så det är bara att fortsätta!)

2008-11-02 @ 16:03:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0