Henrik Schyffert, you made my day.


Henrik Schyffert. Mina förväntningar var höga från början, men jag kunde ändå aldrig föreställa mig att det skulle vara så här förbannat roligt. Föreläsningssalen var fullsmockad och vi grät av skratt. Det är fullt möjligt att jag för första gången i mitt liv kan ha utvecklat magrutor av allt skrattande. Vilken entertainer! He-elt klockren, inte bara med punchlines utan också med tal, mimik, kroppsspråk... Han fick med sig hela publiken och byggde upp hela scenarion och berättade anekdoter tills vi garvade oss till syrebrist.


Platserna i hörsalen räckte inte till alla, kön med +250 pers ringlade sig runt halva Ekonomikum. Behöver jag ens be er gissa vart vi stod? Just precis. På de foton som fotograferna tog ute i hallen vid Lokstallarna syns allra, allra längst fram två blondiner som lite skamset vänder bort sina ansikten i hopp om att inte bli igenkända som nördarna som tältade utanför föreläsningssalen.

Men väntan och eventuella rykten är all worth it, och inte bara på grund av våra utmärkta platser på tredje raden eller goodie bagsen. Näe, ni förstår att när vi köat där en tjugo minuter spatserar Henrik Himself in genom entrédörrarna, går fram till föreläsningssalen och hälsar på oss. "Hej tjejer!". Jag tror att vi svarade, men vad är lite oklart. Jag och Johanna har fortfarande inte återhämtat oss.

Kommentarer
Postat av: J

Min senaste professor sägs vara förlagan till Percy Nilegård, som killinggänget kom på när de pluggade för honom på SU. Är det lika coolt? Säg att det är lika coolt Anna.

2008-11-05 @ 20:46:49
URL: http://kreftans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0