Livets mysterier.


image185

Detta klistermärke på en toalettdörr på Göteborgs nation fångade min uppmärksamhet i veckan. Är det humor eller menar de allvar? I mina ögon tedde sig handlingen att öppna toalettdörren för att kunna kliva in tämligen uppenbar även utan nedskrivna instruktioner, men så var jag ju nykter också och förresten vet man aldrig med mänskligheten.


Hade det varit en Stureplansbar hade saken sett annorlunda ut. Jag kan föreställa mig en nödig schtekare stå med benen i kors i väntan på automatisk dörröppning alternativt manuell i form av en liten uniformsklädd betjänt med manchettknappar. Då kan nog sådana klistermärken vara jättebra. Men placeringen på en studentnation i Uppsala får mig att ana annorlunda.


Så förmodligen är det väl humor. Jag är bara inte helt säker på att det är roligt. Definitivt inte haha-vika-sig-dubbel-slå-på-knäna-roligt. Lättast är det ju att stoppa i kategorin "Göteborgshumor". Då behöver man inte förklara något. Vi säger att det är roligt och så lämnar vi det där.


Kommentarer
Postat av: mingla

Tänkte fråga dig ifall du får betalt för att blogga? håller på med ett skolarbete så det är därför jag frågar :). Vore snällt om du ville svara :)

2008-05-04 @ 10:15:28
URL: http://heymingla.blogg.se
Postat av: Shine

Hihi, lite roligt. Sådana klistermärken fast kanske med andra ord som typ "Du måste hämta din egen dricka" i typ skolan eller så. :P

2008-05-04 @ 11:20:45
URL: http://thwart.blogg.se/
Postat av: Emilie

HUr hann du till Göteborg ? ;)

2008-05-04 @ 12:06:42
URL: http://solbarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0