Last föreläsning of the rest of statistikkursen.


Som rubriken skvallrar om: allra sista statistikföreläsningen idag. SOMMARLOV! Not. Nu ska här tentapluggas tills hjärnan glöder, och bortom det. Stämningen bland mina kurskompisar är, för att uttrycka det milt, lätt panikartad. Innan, i pauserna och efter föreläsningarna står vi utanför hörsalen och kastar ångest på varandra. Jag skulle vilja säga att det därför blir bättre att plugga ensam, men jag vet ju att mina egna demoner är tillräckligt kreativa på egen hand.

Under föreläsningen delades det ut kursutvärderingar, där de bland annat ville veta vad vi tyckte om kursen. Eftersom "Bara skit" inte fanns med bland svarsalternativen kryssade jag i "Ej givande alls", med förhoppningen att det på akademikerspråk betyder samma sak. Ha! Sug på den, institutionen för informationsvetenskap och statistik.

... ja, jag har total insikt i att jag just nu inte är särskilt tjolahopptjolahej-tjolahoppsansa. Det är ingen idé att hoppas på det heller under den kommande veckan, så de som letar efter solsken i textform kan ju skippa bloggen en vecka framöver. I see a red door and I want to paint it black, liksom. Men oroa er inte, för så fort tentan är avklarad återvänder jag alldeles säkert till mitt vanliga, Litte Miss Sunshine-jag. Höhö.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men jag saknar dej ändå ;)

2008-05-27 @ 17:43:04
URL: http://solbarn.blogg.se/
Postat av: .Westerdahl

ang. dörren. redrum (baklänges).



jo min kvinna är som att rosta bröd i badkaret. när hon upptäckte att vattenkokaren (som var ikopplad direkt i väggen) stod och smälte så började hon skrika och sprang in i sovrummet. gissa om jag fick ta och rycka ur den illa kvickt! -.-

2008-05-27 @ 23:52:20
URL: http://www.erikwesterdahl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0