Kortnummer på vift.


Fick ett brev hem från banken idag: Bästa kund. Det finns en risk att ditt kortnummer kan ha kommit i orätta händer. Vi vill därför byta ut ditt kort med ovanstående kortnummer för att skydda dig mot eventuella obehöriga köp eller uttag.

I brevet står ingenstans hur det skulle gått till och då börjar man ju fundera. Har jag på sistone gett ut kortuppgifter till någon amerikansk telefonröst för att vinna en resa till Florida? Kanske tagit emot pengar från en stenrik affärsman i Nigeria mot provision? Nope. Mina kortköp över internet är begränsade till och endast till två saker: SJ och Blocket (som i att betala annonsavgiften med det). I övrigt vanliga butiksinköp. Helt klart är ju att någonstans finns det en tjyv och jag vill veta var, så jag vet om jag ska börja ta bussen istället för tåget eller handla på Konsum istället för Ica.

Längre i brevet står det också: Skulle du drabbas av obehöriga uttag eller köp, hålls du självfallet skadelös. Jag tänkte skriva ett brev till banken.

Hej Nordea! 
I sex månaders tid har jag haft en månantlig utgift på flera tusen till en bostadsrättsförening. Eftersom mitt kortnummer hamnat i orätta händer och det rör sig om en sammanlagt stor summa pengar vore jag tacksam om ni så snart som möjligt kunde återinsätta den totala summan på mitt konto. Tack på förhand.

Kommentarer
Postat av: Shine

hehe, under om nordea skulle gå på sånt. det vore nåt, inte sant? :D

2008-05-06 @ 21:57:17
URL: http://thwart.blogg.se/
Postat av: Emilie

Meeen, vad är detta?

2008-05-08 @ 20:14:20
URL: http://solbarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0