Gröna fingrar?


image202

Det här är min stackars inflyttnings-basilika och anledningen till att den agerar cover-växt på bloggen är att jag till min outgrundliga förvåning upptäckt att den faktiskt (till största del) är grön. Jag kallar den "stackars", för under de cirka fyra månaderna den varit i mitt våld har jag utsatt den för varje tänkbar form av tortyr. Fler gånger än jag minns har jag hittat den blek och utslagen liggandes på fönsterbrädan, och enbart min lathet har hindrat mig från att kasta ut den, övertygad om att den klivit över tröskeln till växtrikets pärleport.

Men efter att den stackars växten stirrat döden i vitögat fler gånger än Harry Potter tror jag mig alltså äntligen ha kommit på det magiska tricket hur man får en basilika att grönska och trivas -- man vattnar den.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vem var det som gav den första hjälpen?/Mamma

2008-05-16 @ 09:39:29
Postat av: Anna

Mamma: Ja, att den senaste nära döden-upplevelsen inte blev en döden-upplevelse har basilikan definitivt dig att tacka för. :)

2008-05-16 @ 09:52:42
URL: http://annasord.blogg.se
Postat av: Emilie

Jaha...

... det är så man gör.

2008-05-16 @ 13:26:56
URL: http://solbarn.blogg.se
Postat av: Jon

Giv oss mer av din visdom Anna! :D:D
Och fingertoppskänsla för skötseln av våra gröna bröder och systrar!

Ps.
Bäverskämt - Vad är svaret på frågan: "vad har träd på stammarna?" efter en tequila för mycket?
Jo - nark och BÄVER!

...jaaooo, liiite långsökt - kanske ;)
kramar!

2008-05-18 @ 22:14:01
URL: http://thym.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0