Fadder-kickoff.



Eftersom dagens flytt av bloggen till nya plattformen efterlämnat en total förvirring hur bloggen ser ut och vilka som faktiskt ser annat än bara text får jag väl tills vidare beskriva fotona jag lägger in. Bilden ovan är från gårdagens fadder-kickoff på Snerikes nation och föreställer välkomstdrinken, sannolikt bland det billigaste Systembolaget hade att erbjuda. Alternativt något som lämpligen fallit av ett lastbilsflak i närheten. Men gratis är gott, åtminstone om man håller för näsan och blundar när man dricker.

Förutom generellt party-party presenterades på kvällen temat för nollningen i höst: Filmfestival. Varje nollningsgrupp har sedan en specifik film som tema och vår grupp fick "Braveheart", vilket möttes med stor förtjusning. Särskilt de manliga faddrarna i gruppen verkade väldigt glada över chansen att legitimt bära kjol offentligt. Det blir nog skoj! Själv har jag börjat fundera över vad jag ska sy för outfit. Utmaningen blir att se skotsk ut (skottig?) och inte som någon alternativ unge som skolkar från högstadiet...

---

Update 23.15:
Nurå! Mot bättre vetande och med bloggen som insats gav jag mig av ner i träsken som kallas stilmallar och kodmallar. Börjar ni känna igen er nu eller ska jag börja gråta på riktigt?


Kommentarer
Postat av: Shine

Woho! Scottish. Visste du att jag är en fjärdedels skotte. ;)

2008-05-21 @ 22:53:08
URL: http://thwart.blogg.se/
Postat av: Shine

PS, man ser bilderna du lägger in på bloggen (iaf jag) men header syns inte... och rutan om dig... :(

2008-05-21 @ 22:54:26
URL: http://thwart.blogg.se/
Postat av: Emilie

Den ser ut som vanligt tror jag :D

2008-05-22 @ 07:24:31
URL: http://solbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0