Ekonomhumor.


image203

Åh Gud. Jag. Kan. Inte. Sluta. Skratta. Bland alla härligheter hittade jag denna lapp på en ny favoritsida, Arga Lappen (som jag tror åtminstone min far kommer uppskatta), och jag är så road av lappen att jag tänker ignorera det faktum att den del av världen som inte dagligen vandrar förbi anslagstavlan ovan troligen inte kommer finna den lika fantastisk.

---
Kurslitteratur säljes!

Stek A
Till världsekonomins försvar, Johan Norberg, 200 kr.
Ebbas stil, Ebba von Sydow, 350 kr
American Psycho, Bret Easton Ellis, 200 kr
The Game, Neil Strauss, 190 kr
Fab 5:s stilguide, Ted Allen, 300 kr

Köper du samtliga böcker får du även en häftig slipsnål från KPMG på köpet!
Ring Sebastian.
---

Det finns så många skäl till att lappen är genial.
a) Lappar med exakt denna utformning sitter på skolans anslagstavla.

b) Kurserna kallas just "Fek A" (Företagsekonomi) och "Nek A" (Nationalekonomi).

c) KPMG är ett av de företag som allra ivrigast marknadsför sig på skolan med allt från reklam-örontops till makaronpaket.
d) Jag ser dagligen personer som vandrar förbi anslagstavlan och på fullaste allvar skulle kunna göra affärer med Sebastian, if you catch my drift. Och gör du inte det så oroa dig inte, eftersom hela detta inlägg har starka inslag av internus humorus.


PS. Senaste kvarten har jag utan resultat försökt hitta.se och eniro-a telefonnumret, eftersom jag misstänker att jag och "Sebastian" är själsfränder. Om jag kan hålla ut i natt ringer jag i morgon bitti.

Kommentarer
Postat av: .Westerdahl

hahaha.

svar: tackar ^^^,

2008-05-18 @ 18:53:15
URL: http://www.erikwesterdahl.se
Postat av: Ine

Sånt där ÄLSKAR vi!

2008-05-18 @ 21:25:34
URL: http://inemaria.blogg.se
Postat av: Jon

En ful en: SebBÄ VERkar lite skum...

:D:D:D:D

2008-05-18 @ 22:18:05
URL: http://thym.blogg.se
Postat av: Pargit

Ha! Det var det jävligaste, jag trodde aldrig lappen fick sitta kvar länge nog för att någon skulle hinna se den. Tills nu var den enda behållningen av mitt busstreck att min klassföreståndere i medie- och kommunikationsvetenskap uppmärksammade det hela på sin ambitiösa men ack så ensamma blogg som han ständigt uppmanade oss att besöka. http://anders.blogsome.com/2007/01/10/stek-a/



Jag har efter en kortare tillflykt i humanistiskt centrum nu tvingats återvända till ekonomikum och har flertalet gånger funderat på att sätta upp lappen igen. Det kanske är på tiden?

2008-10-15 @ 02:58:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0