Sommarlov och ja, jag lever.



Tenta - check! och jag skulle vilja säga att det är obeskrivligt skönt, men tyvärr verkar tre månaders statistikångest inte vara något min hjärna är beredd att släppa på en eftermiddag. Tentan höll på mellan 14-19 igår och cirka en timme senare (hem-äta-klädbyte-smink-iväg) var det utgång på Snerikes nation, extraöppet eftersom det var tentadag. Vi var rätt apatiska hela bunten. Mentalt utmattade. Ett fåtal kaxiga, några försiktigt hoppfulla, andra började planera uppladdningen inför omtentan i augusti.

Själv kollade jag, efter insikten att tre veckors väntan på resultatet är alldeles för mycket tid för analyser och oro, upp de preliminära lösningarna på nätet. Och jag kommer inte behöva fylla resväskan med Statistics for Business and Economics när jag åker till Mora om någon vecka. G utan tvekan. Kanske VG. Men för den absolut första gången i mitt liv skulle jag glädjas åt ett G.

Nej, än har jag inte insett att den är över, ekonomprogrammets värsta kurs. Insikten kommer i korta, ljuvliga stunder som får mig att le lite fånigt, men mest känns det tomt. Fast bra. Och för första gången på månader kan jag ha en dag då jag gör absolut ingenting. Vandra runt i lägenheten, äta lite vindruvor, sitta på balkongen, läsa en bok. Och jag älskar det.

Kommentarer
Postat av: Emilie

Grattis stålkvinnaN! :D



Nu får du komma hem och ta hand om mig eller vi tar Gröna Lund först! :D

2008-06-06 @ 11:19:03
URL: http://solbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0