Gröna Lund II.



Riktigt fin kväll på Grönan igår med tjejerna. Som vi slugt förutspått var det rätt folktomt bland attraktionerna -- tack fotbollen för det -- vilket minimerade kötiden och därmed också möjligheten att tänka igenom beslutet att kliva på vissa attraktioner. Men släpp ner mig på ett nöjesfält och jag blir barnsligt, skuttigt förtjust. Extreme förblir min absoluta favorit, den kittlar så härligt i magen, och Fritt fall den jag gillar minst. Människan är inte skapad för att falla fritt genom luften, så är det bara.

Idag spenderade vi dagen shoppande i hufvudstaden, vilket låter lite missvisande eftersom lunch och fika faktiskt var det enda som inhandlades. Det ihärdiga regnet gjorde sitt för att sänka shoppinghumöret. De obligatoriska kändisarna kunde vi glatt pricka av -- Iprenmannen in flesh vandrandes vid Skanstull och ett välbekant SVT-nyhetsankare vi diffust kände igen som "Marianne" inne på NK:s kafé.

Och en lite häftig grej: när vi klev av Djurgårdsfärjan vid tio-tiden igår och gick mot tunnelbanan hördes ett jubel över hela Stockholm. Då förstod vi att Sverige gjort mål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0