Förändringar, förändringar.


"Change. We don't like it. We fear it. But we can't stop it from coming. We either adapt to change, or we get left behind.


It hurts to grow. Anybody who tells you it doesn't is lying. But here's the truth: sometimes the more things change, the more they stay the same. And sometimes, oh sometimes, change is good. Sometimes change... is everything."
-- Grey's Anatomy, S04E01



Nej. Nej, jag tycker inte om förändringar. Jag är ett kontrollfreak ut i mina vassa fingerspetsar; jag lägger omsorgsfullt ner åtskilliga mängder tid på att upprätthålla illusionen av att jag sitter vid spakarna och har kontroll över vad som händer och sker runtom mig. Någonstans inuti anar jag att det inte är så, men det betyder ju inte på något vis att jag måste erkänna det. Inte på något vis.

---

Övriga nyheter:
Det blev VG på statistiktentan och kursen. 57 av 60 poäng. För ovanlighetens skull är jag både stolt och lite imponerad av mig själv.
Jag har officiellt utsett gladiatorsandalerna till fulaste modepåhitt sommaren 2008. Om någon vill hjälpa mig att straffa Elin Kling har ni min mailadress i spalten till höger, hör av er så planerar vi något. Jag är förstås inte helt säker på att det var hon som smittade ner Sverige med just denna dumhet, men när något som detta dyker upp måste hon ha haft något med det att göra och dessutom har den bruden tillräckligt på sitt samvete ändå.


Kommentarer
Postat av: Papayan

oj oj vad jag känner igen mig i det där. Kontroll på läget är a och o. ;)



Förresten var hittade du citaten från Grey's?

2008-06-17 @ 08:42:49
URL: http://blogg.passagen.se/papayan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0