Tisdag 29 juli.


Nyss hemkommen från jobbet och det har varit... är en kladdig dag. Kladdig som i varm, kvav, kan-det-inte-börja-åska-snart-kladdig. Med tre timmars batteritid på datorn får åskan gärna braka loss och rensa luften nu. Dessutom vore det en trevlig ljudkuliss till boken Människohamn av världens bästa John Ajvide Lindkvist som jag vänder sida i med total andakt och skräcken flåsandes i nacken. Ja, lite åska på det och en flicka kan knappast önska sig något mer.

För övrigt skriver jag listor just nu, listor på allt. Jag anar avslutet på jobbperioden; vet att jag kommer röra på mig snart, och då kommer listorna. Att göra innan Uppsala. Att göra i lägenheten. Packning New York. Planerade inköp. Maträttsförslag och recept till i höst. Böcker jag borde-och-kanske-någon-gång-kommer-läsa. Sätt att ta över världen. Ord med mest känsla i. Och massa, massa annat.


Kommentarer
Postat av: Jon

Vilken plats över känsloladdade ord kommer "majskolv" på?



Det mest laddade ordet jag kom på (läs: det som ploppade upp snabbast) är "gråtrunka".

Vad säger du om det ordet fellow ordnörd?



Kramar!

2008-07-29 @ 19:48:12
URL: http://thym.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0