Pass på.


Inför USA-resan om en månad (OM EN MÅNAD?!?) behöver jag ett nytt pass, för det gamla har ta'tt slut. Det innebär att pallra sig ner till polisstationen, ofärgad utväxt och allt, för att betala en orimligt hög summa pengar för en photo session man på förhand vet kommer resultera i ett av fulaste korten i ens existens. (De andra är förstås tidigare och kommande passfoton). Och uppenbarligen såg vi inte nog knäppa ut förut på passfotona, nä, nu har de berövat en på den enda förmildrande omständigheten och man får inte längre LE på bild. Upprörande.

Under en vildsint googling efter USA:s inträdesregler (mental note: kryssa inte rutan bakom "Jag är terrorist", sannolikheten är hög att de inte fattar skämtet) hittade jag följande text "You DO NEED a visa if you have a handwritten passport". Däri fann jag också lösningen på alla fula passfoto-dilemman. Jag tar helt enkelt och skriver mig mitt eget pass, komplett med en litet självporträtt. Tamigtusan om det inte kommer bli mer likt.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Du kan ju alltid testa Anna. Jag kan säkert komma till Guantanamo och prata ut dig ^^,

2008-07-20 @ 08:09:10
URL: http://frokendesign.blogg.se/
Postat av: Ine

Hahahaha...

2008-07-21 @ 21:25:55
URL: http://inemaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0