Semmeljakt.


´

image106

Först trodde jag att jag hamnat fel. Jag cyklade iväg för att köpa en semla på det lokala konditoriet och hade av misstag hamnat vid kön till Beatles reunionkonserts biljettsläpp. På gatan utanför stod andra uppdykare och såg lika förvirrade ut. Vi tittade på varandra -- vad är det här? Och drog sedan fascinerande slutsatsen att det kunde inte vara något annat än, ja, semlorna.

Förbipasserande skrattade och pekade på oss där vi stod i snålblåsten. Någon annan skulle kanske ha sagt skit samma, handlat vispgrädde och mandelmassa på Coop och ordnat sitt eget party -- men inte jag. Det som börjat som en ursäkt att slippa kurslitteraturen förvandlades till orubbligt mål. Jag ska ha semla.

Så där stod vi 20-25 stycken och småpratade på det sätt som bara folk som köar tillsammans eller väntar på bussen gör. Kön rörde sig långsamt framåt. Avstannade. Rykten spreds om att semlorna var slut. Någon gav upp. Detta mönster upprepade sig om igen, hopp och förtvivlan, tills jag äntligen nådde disken, säkrade min semla och utstuderat lååångsamt kunde vandra förbi den aningen kortare kön utanför med triumfens papperspåse i handen.

Och tänk, av någon anledning var det en ovanligt god semla.

Kommentarer
Postat av: iRiC

hahahahaha. jag hade aldrig orkat ^^, väl kämpat!

2008-02-05 @ 14:36:43
URL: http://iric.blogg.se
Postat av: Jon

Trägen vinner! Ett utryck som försummats i dagens samhälle!

Ja du det finns bara ett svar på rykena du har - eller inte ännu har - hört: allt är sant :D:D

Gurk-Jesus allra mest. Här nere kallas han för Messias dock. Kristna skolor. Blurk!

Hur går studierna?
Hoppas att du lever och har det gott!
Kramar!

2008-02-05 @ 16:41:31
Postat av: iRiC

haha, det fina priset består av äran, och säkert en massa besökare ;)

2008-02-05 @ 17:24:33
URL: http://iric.blogg.se
Postat av: Ine

Haha, Beatles reunion konsert... ",

Dödens dag för alla konditorer och andra drabbade.
Packa semlor tills man har stukat handlederna.

2008-02-09 @ 00:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0