Livets lärdomar.


Det sägs att man lär sig något varje dag. Medan det kanske inte kan ses som en allmängiltig lag känns det som något som definierar mitt liv just nu. Sedan flytten har jag exempelvis knäckt koden till att montera Ikea-möbler, lärt mig att det inte är så kul som det kan verka att all post i brevlådan är adresserad till en själv och kommit till insikt om att den mystiska hustomten som vattnade blommorna i mitt fönster hemma inte följde med i flytten.

I onsdags bytte jag lysrör och glimtändare för första gången i mitt liv och igår fortsatte inlärningskurvan brant uppåt när jag lärde mig ett och annat om grädde. Jag har aldrig lagt ner särskilt mycket tankemöda på företeelsen grädde, på sin höjd registrerat en skillnad mellan vispgrädde och matlagningsgrädde. Tills nu.

Bakgrunden är att jag igår skulle vispa grädde. Fram med grädden jag hade hemma, nån Keldas matlagningsgrädde, och medan jag börjar vispa noterar jag den extra låga fetthalten. (Skadad av min uppväxt är jag naturligt skeptisk mot allt med onaturligt låg fetthalt eller artificiella sötningsmedel i). Två handvispar och en elvisp senare utan tillstymmelse till vispfluff ringer varningsklockorna allt högre. Jag läser längre ner på paketet: Inte vispbar.

Kalla mig naiv, men när jag läste det kändes världen plötsligt som en hårdare plats att leva på. Jultomten finns inte och grädden går inte att vispa, det är fan inte underligt att det tar emot ibland att kliva upp om mornarna.


Kommentarer
Postat av: .Westerdahl

haha, såga handledaren? ja det får man mindre poäng i betyget för sen, men helt klart värt det ;)

2008-02-29 @ 11:41:49
URL: http://westerdahl.blogg.se
Postat av: Emilie

HAHAHAHAHAHHA!
Driver du med mej?

ALla vet att matlagningsgrädde är just enbart matlagningsgrädde:P

2008-02-29 @ 12:23:48
Postat av: Anna

Men - men... vi brukar ha en matlagningsgrädde hemma som minsann låter sig vispas. :o

2008-02-29 @ 15:15:30
URL: http://annasord.blogg.se
Postat av: Ine

Grattis i efterskott! =) I såna här lägen får vi trösta varann...!

2008-02-29 @ 19:12:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0