11:e december idag - inte för att det märks.


Uppsala-vädret stretar på och gör sitt bästa för att eliminera all form av julkänsla. Dagen startade i grå/brunt slask med någon minusgrad och inslag av duggregn. Vad som sedan hände är jag inte helt säker på eftersom jag satt i karantän på plan 3 på Ekonomikum med tre med-offer och Hemtex årsredovisning, men när jag klev ut igen runt fyra-ish var jag en stund övertygad om att jag med råge fått straffet för min tolkning att fenomenet "månadslinser" inte alls nödvändigtvis betyder EN månad. Panik! innan det visade sig att alla andra såg dimman också.

Jag vet inte om jag kan framhäva nog hur kasst vintervädret här nere faktiskt är. Den ständiga kombon snålblåst och fukt gör att man måste subtrahera åtminstone tio från termometern för att få det verkliga gradantalet. Jag börjar tänka att jag borde ha förlagt mina studier ännu längre söderut -- tänk Madagaskar -- för Uppsala är uppenbarligen inte långt nog. Att vara utan snön, och därmed julkänslan, men bli fast med mörkret/kylan/ruggigheten känns som vad man inom finansvärlden skulle kunna kalla för "en jävligt dålig deal".

Tack och lov att jag har min lilla julhyacint och går in i en total hyacint-koma varje gång jag kommer hem till lägenheten. Har dessutom lovats lussebulls- och pepparkaksbakning i helgen. Om inte annat åker jag hem till Mora 20:e december och har hela tre dagar på mig att idiothetsa fram en sjuhelsikes julstämning.

Kommentarer
Postat av: Emilie

Du kommer inte bli besviken när du kommer hem :P



Här det det - VINTER :D

2008-12-11 @ 18:12:37
URL: http://solbarn.blogg.se/
Postat av: shine

Chill out! Du är ju redan klar med alla dina julklappar. ;)



PS, min hyacint ger mig också så fantastiska doftsensationer! :P

2008-12-12 @ 10:52:13
URL: http://thwart.blogg.se/
Postat av: Jon

Jag är glad att slippa pulsa i snö.



Men jag saknar lukten av snö. Det är en särskild lukt i luften då liksom.



Oslo luktar avgaser.

2008-12-14 @ 17:20:33
URL: http://thym.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0