Att komma hem ska vara som en schlager!


Det bästa med den lilla hålan Mora är att den just är en så liten håla att man oundvikligen springer in i horder av kändisar så fort man sätter foten på gågatan. I juletider som dessa förenas hemvändare och bofasta i kampen om klapparna och jag vågar knappt räkna efter hur många bekanta ansikten jag mötts av idag nere på stan, planerat och oplanerat. Världens bästa Lena, Emilie, Jon, Sofia, gamla arbetskamrater, klasskamrater, barndomsvänner och lärare. Så kul! Och ännu roligare och ännu fler bekantingar blir det förhoppningsvis med utgång på juldagen, håhåjaja.

Annars skulle jag inte tro att mitt liv skiljer sig nämnvärt från miljoner andras i Sverige just nu. Sista julklappsfixet, småstress, städning, förberedelser inför dagen med stort J. Och jag stormtrivs just nu. Jag är glad att ett tag glömma allt vad skolan heter, jag längtar-längtar till julafton på riktigt, det är snö ute och jag njuter av att vara nära så många av de människor jag tycker Allra Mest Om. Gott så... så gott så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0