Jul, juuul, strålande juuul....


NÅGON har tagit sig in på mitt rum och gjort processen kort med de gottigaste bitarna ur min julklapps-Twist-påse. Jag har en rätt bra idé om vem det är eftersom gärningsmannen tuppat av -- troligtvis i total sockerkoma -- mitt bland bevismaterialet:


Här kommer den obligatoriska juluppdateringen: Jag har haft en supermysig och avkopplande jul. Gott om familjetid, kalorier och som vanligt fler paket än jag tänker erkänna. Batterierna står på recharge för fullt och jag alstrar energi både från ledigheten och från närheten till mina vänner/familj. Samt det håriga, fyrbenta lilla plåstret som ständigt återfinns vid min sida. Jag har till och med läst en bok-inte-kurslitteratur-bok! Det hände inte igår alltså (eller jo, det gjorde det ju, men innan igår så var det inte igår). Boken sög, till min stora besvikelse, men det är irrelevant.

Utgång på juldagen var en rikig hit, trots att Mora Parken stängt oss ut med sin fjantiga 23-årsgräns. (När vi var 18 höjde de till 20, nu när vi passerat 20 höjer de till 23). Blev istället Krogen Tidigare Känd Som Lilla Krogen Men Numera Heter Något Som Ingen Människa I Mora Någonsin Kommer Uttala Korrekt, där jag hade en av de absolut roligaste utekvällarna på länge. Jag tror bestämt jag ska fortsätta med att ha inte-förväntningar på saker och ting, verkar som att utgången i 9 fall av 10 blir bättre då.

Kommentarer
Postat av: Ine

Ja! Vackert och kallt - det är ju så det skall vara ;-)



Härligt att höra om din jul, och ännu bättre förstås att den var just härlig.



Synd att jag missade dig juldagskvällen. Vad skall du göra på nyårsafton? Antar att uppslutningen är lika stor som alltid på Kajen, så du kanske dyker upp där... who know's. Det är ju ändå långt tills dess.



Kram så länge!

2008-12-28 @ 23:06:58
URL: http://inemaria.blogg.se/
Postat av: Jon

Puss och gull mitt kära lilla juletrull!



(inte bara en och annan nalle som är i total sockerkoma - Love bjöd på cheesecake...)



Åldersgränser är såååååå nittital alltså!

2008-12-29 @ 00:13:11
URL: http://thym.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0