Årskrönika 2008 - Del II


Vi fortsätter på den redan inslagna vägen med den rafflande upplösningen av år 2008! Dadadadum...


Juni började med värme, äventyr, Gröna Lund och vänner. Jag flyttade hem till Mora över sommaren för att sommarjobba 110% och från Götet kom tack och lov Fia hem, min livlina och medbrottsling. Högsommaren gjorde besök just den veckan i juli då jag var ledig. I övrigt passerade sommaren illa kvickt. 
I augusti hade jag äntligen jobbat klart. Efter en sommar av längtande åkte mamma och jag iväg på en av de i min bok häftigaste resorna någonsin: New York. Jag kom hem igen från det stora äpplet och överlevde ett party i Knutby, vilket alla sannerligen inte kan säga.


September
kom med skolstart och Företagsekonomi A, 30 hp. Myskvällar och vänskap kom att karaktärisera hösten för att överleva mörkret och skolstressen. I oktober var jag inte längre singel utan inledde ett liv i tvåsamhet med mitt Wii. Vår basgrupp blev sjukt besviken över hur vårt första PM mottogs och var lyckligt ovetande om att det andra skulle mottas på ett liknande sätt.

I november dog jag lite när Henrik Schyffert hälsade på oss på Ekonomikum. Gick på hypead Gräddgasque med Uppsala ekonomerna/Handelshögskolan/Stockholms Universitet och fick se mina fördomar besannas. Och i december... well, som de inte alltför frekventa uppdateringarna skvallrat om var det en synnerligen Upptagen månad. Köpte en liten gran. Var typ klar med julklapparna i början av månaden. Levde med Hemtex årsredovisning. Längtade hem. Åkte hem. Firade jul. And here we are.



Ska jag sammanfatta 2008 görs det nog bäst med orden "händelserikt", "nytt", "jobbigt" och "sjukt roligt". Att flytta hemifrån, till en helt ny stad, till helt nya människor och börja plugga på ett helt nytt sätt på universitetet... Det har varit mycket slit och hårt jobb, men det har så varit värt det. Jag trivs verkligen där jag är, på utbildningen, i Uppsala, med mina vänner. Första året på ekonomutbildningen, check. Så nu stänger vi om 2008 och ser förväntansfullt efter vad 2009 har att komma med!

Kommentarer
Postat av: Sophie

usch så härligt positiv du har blivit Anna ;)

2008-12-30 @ 23:08:39
URL: http://theworldofsophie.blogg.se/
Postat av: Anna

Det var ovant, eller hur? ;) Oroa dig inte, jag har bara insett att 2008 snart är slut och jag fick skynda mig för att hinna vara positiv innan årsskiftet. Om sisådär 23 timmar är allt tillbaka till det bittra normala igen! :)

2008-12-31 @ 01:01:55
URL: http://annasord.blogg.se/
Postat av: Jon

2009 is da shit alltså!

Jag känner det på mig! =D

2009-01-05 @ 18:10:23
URL: http://thym.blogg.se/
Postat av: J

Du gjorde precis det jag inte orkade med.. det fick bli en lista för min del, en värdelös lista..

2009-01-06 @ 14:06:12
URL: http://kreftans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0