Poolparty i Knutby.



Så, poolparty i Knutby. Tre personer badade. En frivilligt, två med hjälp och kläderna på. (När det vaknades dopp utnyttjade jag min ringa storlek och tog betäckning bakom större föremål, t.ex. soffor och kameran). Det påstods att det någon gång under dagen varit 19 grader i poolen, men då måste nog någon ha legat på termometern innan. Kallt. Men nästan onödigt roligt.


The Sekt fanns inte representerad på plats, men någon där uppe höll alldeles säkert ett vakande öga på oss, för på något mirakulöst sätt varken vurpade någon på plaskvåta köksgolv eller snubblade-frakturerade sig på den översociala vovven. I bilen på väg in till Uppsala mötte vi flera finklädda sektmedlemmar i bil, troligen på väg för att prata med Gud på söndagsmorgonen. (Eller jorda någon, svårt att säga säkert med tanke på den geografiska platsen).


På min väg hem genom ett morgonsömnigt Uppsala mötte jag fler fanatiker, fast med en annan religiös inriktning. Gym-sekterna. Klockan tio en söndagsmorgon. Mänskligheten kan vara så sjuk.


Kommentarer
Postat av: Ine

Ja MUMS för Thai mat! Och trevligt att du fattade "budskapet".



På tal om budskap och sånt som skulle kunna ha en religiös anknytning så skrattade jag gott. Verkar som ni har haft det skoj! Blev plötsligt sugen på att bada i nånting större än mitt badkar.

2008-08-31 @ 12:56:47
URL: http://inemaria.blogg.se/
Postat av: J

Sekten är värst...

Mmm, jag får ju aldrig sånna tankar, utan städar mest när jag börjar lida av dammallergi, vet inte vilket levnadssätt som är värst.. ^^

2008-08-31 @ 13:43:44
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: .Westerdahl

haha, mänskligheten är sick ^^,

2008-08-31 @ 18:47:18
URL: http://www.erikwesterdahl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0