Bröllopsdag och tjejkväll.


Idag firar mina föräldrar bröllopsdag. Pärlbröllop, eller med andra ord 30 år. Det ska jag säga er är lite svårt att ta till sig för en 21-åring vars närmaste bröllopsupplevelse är Bridezillas på femman. Men skit i mina issues ett tag; ingen är gladare än jag att de stått ut med varandra sedan innan Abba bildades och utsvängda byxor var the height of fashion. Så stort GRATTIS till mina fina föräldrar och skål för atombröllop år 2053!

Jag är lite oklar över om det är kutym för barn att ge sina föräldrar presenter på deras bröllopsdagar, men jag ska i alla fall göra det. I form av att hålla mig ur huset. Att träffa väninnorna en tisdagskväll och casually sippa lite vitt vin känns hysteriskt vuxet... vilket förmodligen är ett säkert tecken på att jag inte är vuxen.
 

(Här skulle jag egentligen publicera en av bröllopsfotona från 1978,
för som 7:an i årtalet antyder är det humor på så hög höjd att man inte kan
andas utan syrgas, men med tanke på att det med största sannolikhet
skulle leda till omedelbar shunning ur familj, hus och testamente avstår jag).

Kommentarer
Postat av: Emilie

vad ska jag och du fira då?

2008-08-12 @ 20:48:13
URL: http://solbarn.blogg.se/
Postat av: Jon

Jag firar gärna - men jag vil ha nåt gott att tugga på då!



Fint rim förresten gullet ;)

2008-08-12 @ 22:11:32
URL: http://thym.blogg.se/
Postat av: shine

wow! :)



atombröllop! XD

2008-08-12 @ 23:24:44
URL: http://thwart.blogg.se/
Postat av: .Westerdahl

jag tänkte ge mig på det här med t9 imorgon. är det nått speciellt man ska försöka skriva, eller ska man bara misshandla knapparna? :P

2008-08-12 @ 23:59:27
URL: http://www.erikwesterdahl.se
Postat av: Anonym

T9... Ja grejen är ju den, att Anna har verkligen rätt!!! man får lära mobilen en massa jävla ord... men saken är ju den att den med all säkerhet är programerad av en man... och de säger väl de mesta. Det ekar tomot i huvdet på de flesta och vad kan vi begära. Hahah :P

2008-08-13 @ 04:07:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0