New York is getting closer by the minute.


Happ, så var det cirka 51 timmar kvar innan planet lyfter till New York, insch Gud och Malaysia Airlines och alla andra som kan tänkas ha ett finger med i spelet. Och hör detta: jag är faktiskt varken särskilt stressad eller orolig, vilket alla som känner mig vet är högst okaraktäristiskt. Fröken Förberedelser är Allt är visserligen förberedd, men lugn. Resväska inhandlad, men inte packad. Istället lullar jag runt i lägenheten, målar dörrar och hyllor och tycker att jag har all tid i denna värld.


Detta zen-liknande tillstånd kan ha något att göra med att jag reser med min mor. När två Typ A-personligheter med kontrollbehov reser tillsammans kan man räkna med att den andre kommit ihåg syrgastuber och fallskärmsutrustning ifall man glömt det själv. En jäkla trygghet. Jag har rest så mycket själv, och det är skönt när man har en medkonspiratör som kan hjälpa till att avstyra kapningsförsök och ta kommandot inne i cockpit ifall piloten skulle bli oskadliggjord.

Eller också har jag helt enkelt inte tryckt in i min blonda skalle att vi faktiskt ska åka.

*tystnad*

*tystnad*

*tystnad*

Ga-ah, shit!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Våtdräkten är i alla fall packad!

Mamma

2008-08-19 @ 18:11:37
Postat av: Anonym

2008-08-19 @ 18:12:22
Postat av: Lena

Du kan inte fa bade sympati OCH aka till New York! Det gar bara inte for sig! Det ar bara att valja, Anna, valja! Baske mig. Kyssar

2008-08-19 @ 19:13:46
Postat av: Ine

ÅH LYCKA TILL OCH HA FÖRDJÄVLA KUL I STATERNA!



... och på vägen dit.

2008-08-19 @ 20:47:06
URL: http://inemaria.blogg.se/
Postat av: Maltesen

Aha! NU förstår jag varför US dollarn har stigit med runt 10 procent senaste veckorna. Dom läser din blogg! (Eller kanske FRA skickat info till dom direkt via sin vanliga pipe-line...). Kom bara ihåg att behålla ditt "cool" när du passerar in och ut i säkerhetskontroller och immigration. Dom är inte ute efter dig personligen, tror jag... Fingeravtrycken och fotograferingen beror INTE på att vi har skvallrat! Säkert!!



Ha det kul och missa inte Broadwayshowerna för all shopping.

2008-08-20 @ 14:15:15
Postat av: Mäjt

Åh lyx!!Malaysian airlines är grymma btw, lätt bästa jag nånsin flugit med!

2008-08-20 @ 21:09:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0