Sju sorters diskriminerande kakor.


Mamma läser om diskriminering i sin Arbetsrätt-kurs och diskuterar vid köksbordet ett exempel ur boken som handlar om negerbollar.


Mamma: Om Ahmed känner sig kränkt av att man säger negerboll, då spelar det ingen roll om arbetsgivaren säger att det inte var meningen.
Pappa: Men det lär ju inte bara vara invandrare som kan anmäla sånt?

Mamma: Nä... Det finns ju bondkakor, då borde väl egentligen bönderna kunna bli kränkta.

Pappa: Finska pinnar, helvete, det måste ju vara diskriminering!

Jag: Och parisare!


Vi är något på spåren.

http://www.thailandkusten.com/images/garlic.jpg
Får man säga vitlök?

Kommentarer
Postat av: Elin

Jaha, vad kul (: På ett sätt är det nog smart att ta den lite svårare matten efteråt, då man kanske inte har så mkt annat att plugga och fokusera på tror jag. Jag läser samhäll/ekonomi, så det är ekonomi som är menat för mig också känner jag (: Läser MatteD nu för att kaaanske kunna komma in på Handelshögskolan, men det vet man ju inte. Känns iallafall kämpigt att läsa MatteD med en massa naturare. Jag förstår ingenting, haha (:

Lycka til med allt!
Kram Elin

2007-10-30 @ 12:04:58
URL: http://elincamilla.blogg.se
Postat av: Elin

Haha, ja men man måste ju få drömma iallafall (: Men jag håller med dig, MatteD känns otroligt omotiverat. Men men, snart är det över får man hoppas. Ett drygt halvår kvar (:

2007-10-31 @ 10:59:55
URL: http://elincamilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0