Jag har inte ringt dig.


Telefonen ringer. Det är ett okänt telefonnummer med riktnummer till Älvdalen.

  

Jag: Anna.

Tant: Anna?

Jag: Ja, det är Anna.

Tant: Jag har inte ringt dig.

Jag: Nähä...?

Tant: Nä, jag har inte ringt dig. Jag jobbar på förskolan *mumlar namnet*. Jo, det är så att vi har fått en ny telefon. Idag. Idag har vi fått en ny telefon. Och ett nytt nummer.

Jag: Jaha, jaså.

Tant: Och ja. Vi vet inte riktigt hur den fungerar än. *paus* Men du, vad har du för rang då eller vad man ska säga?

Jag: Eh... rang?

Tant: Ja, vart håller du hus någonstans? Alltså, i Älvdalen?

Jag: Nä, jag är i Mora.

Tant: Jaha, jaja. Men tack då så får vi se om vi ringer dig någon mer gång.

Jag: Eh... tack?


Livet är fullt av små mysterier.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0