Vad gör jag nuförtiden, varför hör jag aldrig av mig?


Hej bloggen.

Hur står det till? Det var ju ett tag sedan nu.


Är bloggen nerlagd? Svar: nej. Jag släppte bara tråden för så länge sedan och nu vet jag inte var jag la den. Men ska vi göra en Melodifestivalen och köra en snabbrepris? Vi gör't. Här är de fem senaste månaderna (ni kan rösta både via telefon och sms). Jag har:
  • Tagit min kandidatexamen i företagsekonomi/marknadsföring
  • Semestrat i Thailand och Los Angeles
  • Varit på anställningsintervju och gjort bort mig duktigt
  • Tydligen gjort nåt bra i ett tidigare liv och fick jobbet ändå
  • Börjat pendla till Stockholm och gjort SJ-hatet till en vardagssyssla
  • Fått åka till London, Prag och snart Amsterdam i jobbet
  • Inväntar avslöjandet av mig som en bluff på tidigare nämnda jobb
  • Är glad varje dag i väntan på att ovanstående ska inträffa
  • Börjat skriva en bok.
Så här är vi nu. Jag går alltså runt och talar om för folk att jag är "Marketing Executive" -- med Stora Bokstäver, jajemen -- utan att riktigt tro på det själv. Tänk, någon gav mig ett jobb där arbetsbeskrivningens huvudpunkter inte är att a) vara blond, b) koka kaffe och c) [infoga valfritt sexistiskt sekreterarskämt]. Tänk det.

Och sommaren har kommit nu.
Här sitter jag i mina föräldrars trädgård med laptopen i knäet och allt är så försommargrönskande att det nästan känns som på låtsas alltihp. Om en stund ska pappa lägga entrecoten på grillen och om ytterligare ett par stundar väntar vänner från förr nere på Mora med vin. Livet ligger framför med beslut och förändringar som både är roliga och förbannat jobbiga, men just nu nöjer jag mig med att smutta på mitt glas rött, klappa en pollendammig gammal katt och titta lite för länge in i solen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0