Om att ta paus.


Efter en vinter som yrde in och fullkomligt tog över allt har jag tryckt på pausknappen i livet. Två veckor i exil från Sveriges kyla i ett slags paradis, Thailand. Herregud vad det är skönt att vara här och inte där.

Hinna komma på hur man andas igen, ni vet?

Skummläsa ikapp tre år av missade svenska deckare med pocketsidor som skrynklar sig i värmen och fukten efter pooldopp.
Äta min egen vikt i färsk ananas och banana chocolate pancakes.
Förtränga det faktum att både jag och bagaget kommer lämna Thailand med okänt antal kilo övervikt.
Ta reda på om det går att tröttna på skaldjur och hur mycket man i så fall måste äta.
Vidareutveckla mina nyfunna förhandlingsskillz som SÅ kommer hamna på ett framtida CV.
Känna mig mer arg än duktig när mina höga SPF-insmörjningar låter solbrännan ta sin lilla tid.
Oroa mig för att bli matförgiftad av varje liten isbit för att efter ett par dagar äta allt som inte fortfarande rör sig eller luktar för dött.
Fota roliga skyltar, känna mig som dum svensk turist och låta mig kulturkrockas. 

Vill ni mig något de kommande veckorna så kan ni leta här.
Tips! Titta efter blond svensk flicka med håret på ända, en systemkamera i näven och choklad runt munnen.


Kommentarer
Postat av: sunshine

hihi.. choklad runt munnen..^^



ha det alldeles förträffligt i värmen fina du!!

2011-01-26 @ 18:30:15
URL: http://www.sunshinejonsson.se
Postat av: Anna

sunshine, tack! :)

2011-02-12 @ 12:16:20
URL: http://annasord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0